expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

25 February 2013

Pasar Ikan Tok Bali

Assalamualaikum




Masa aku balik rumah mertua.. MIL ajak g Tok Bali.. Nak beli sotong kata dia.. kat kepala otak terbayangkan Pasar Malam rupa-rupanya.. betullah.. PASAR.. 

Perjalanan dari Bachok ke Tok Bali makan masa setengah jam jugak. aku ingatkan dekat je Tok Bali dengan Bachok.. hehe ! kat sini ikan ke, sotong ke.. semuaaaanya freshhh belaka... aku bekenan sungguh kat udang.. tapi tak dilayan sebab ramai orang kat umah tu tak boleh makan udang... siannye kat saya T_T

Si menantu sebuk amek gambar.. yang anak lelaki pulak sebuk tolong pilih sotong

Kitorang sampai sana dekat Maghrib.. ramai jugak orang.. Best betul aku tengok ikan.. ade la aku cakap kat incit Somi..

Aku : Boleh tak kita beli ikan kat sini.. kita bawak balik rumah..

Incit Somi : Gilaa kaa? rosak lah ikann ! 

Aku : tak boleh ehh ? heeeeeeee -_-'

Aku sendiri pon tak paham kenapa aku boleh tanya soklan yang daj tentu-tentu taw jawapan.. haiyohhh !!! 


korang tengok tak ase geram ke eh ? ke aku je ? :P

kat sini aku asa palingggg ... haishhh !! susah nak cakap nihhh...

Tidak ketinggalan.. Budu.. mana boleh tak de kan ??? 

haa.. kepok ni pon same.. memang wajib.. kalau takde.. tu bukan Kelantan lahh



2 beradik ni.. beli sayur pon nak bisik-bisik..

Untung mama.. beli barang ada bodyguard... kehkeh

My MIL - Mama


ni pandangan di luar pasar . ada pasar malam

entah apa yang diborak ntah.. 

Disebabkan air di Kelantan tak berapa nak cantekk.. MIL beli sedozen mineral water.





Ok.. dah habis cite :)



Tatatititutu~~







(^_^)V

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...