expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

07 August 2014

Cerita Aidilfitri 2014 / 1435

Selamat Hari Raya uolss ! hehehe !

Seperti aku ade cerita dientry yang INI dan INI ..

Ni lah antara cerita raya aku..

Pagi raya, balik ja dari cuci luka Abah, aku dengan Mie rilek- rilek depan tv. Mie cakap tak rasa macam raya pon.. yea lah.. selalunya raya pertama family aku ni memang tutup pintu. raya pertama kitorang se-family selalu pegi beraya.. so.. tak de lah nak tunggu orang datang.. nak orang datang beraya.. kena tunggu raya kedua.. sedara mara semua dah paham dahh.. lagi satu.. Mie rasa sunyi.. dan dia rasa macam hari biasa.. sebab tak dengar orang bertakbir kata dia. ntah la. masjid kat umah aku tu tak la jauh mana.. tapi tak dapat dengar takbir pon.. walaupon kawasan rumah aku tu sunyi.. sepatotnya dengar la kan ? dah Mie cakap dia rasa sunyi.. aku pon bukak la TV1. ada takbir semua. ok.. aku pon baru la rasa raya ! kehkeh !

Masa pegi klinik tadi.. Abah ja pakai baju melayu . kami laki binik pakai tshirt dengan jeans macam biasa jek. balik pon tak tukar. dah rasa macam boring ja raya kitorang.. aku pon siapkan la baju raya.. sebab aku pikir..

"hari ni kan hari raya.. walaupon kita tak kemana-mana.. kita pakai la baju raya !"

Mie malas nak layan aku.. aku pon siap-siap la.. gosok semua baju.. make up kan diri sendiri dan adik-adik aku.. pastu.. apa lagi.. kami selfie ja la.. HAHAH ! Aku bawak balik monopod yang aku beli kat Lazada. tapi sebenarnya aku order benda lain kat Lazada tuh.. tapi sampai kat aku monopod la pulak. layan kan aje. sebab kira murah la jugak.. sebab aku amek kira kalau aku pos balik monopod ni.. kos pos dah ada kat situ. malas aku..

ni hasil dia.. sefie sekeluarga.. kehkeh

Gambar ni lah menjadi gambar pertama kali nya.. kami cukop 5 beradik dalam satu gambaq. selalunya.. mana penah cukop.. adik aku Jeff tu selalu sangat menghilang. beraya dengan kengkawan la apa la... ntah apa-apa.. sepatutnyaa.. raya dengan family la kan ? haaa.. nak cita adik aku yang si Bang Cik tu.. (yang pakai spek ) seyes.. dia tak mandi semasa pengambaran ini berlansung ! HAHAHA ! sebab nak amek gambaq family punya pasai.. semua tak mau tunggu dia mandi dah.. dia pakai baju melayu.. dan seluar dia tu.. seluar pendek. HAHAH ! tak kesah lah.. janji tak nampak dalam gambaq.. naseb baik la.. dalam gambaq tak boleh bau.. kehkeh

Disebab kan Abah tak sehat.. kami pon tak kan nak pegi beraya beria-ria pulak. tak syok la kan.. kami layan selfie ja la. janji gambar raya ada.. HAHHA ! makan tu memang dah kenyang sangat dahh.. raya kali ni Mak aku buat mee rebus.. layan kan aje.. agenda dalam kepala memasing.. lepas makan.. tido.. HAHAH ! 



Mak dengan Abah. beza umoq Mak dengan Abah 10 taon woo

Ada yang cakap.. aku ikut muka Abah. betoi kaa? 

Ni adik aku umoq baru 18. size.. besaq gedabak. baju kalau nak cari.. memamg size xl. kuikui ! muka kami tak sama. ramai yang cakap muka dia ni ikut Mak

ni adik yang bongsuu.. bongsuu pon.. dia laaa pompuan paling tinggi dalam rumah.. kalau ada barang yang nak amek kat tempat tinggi-tinggi.. memang panggil dia la.. 

ohh ! aku tau.. aku comel banyakk dari dia. ekekekek ! :P

ni mak aku.. hehehe ! ada ka muka aku iras Mak aku ? Hidung la kot eh ? ntahhh.. Mak aku nampak muda ? HAHA ! Mak aku kawen umor 19.. dia beranak aku, umor dia 20. maunya tak nampak macam adik dengan kakak. tak rugi lahh kawen muda dan ada anak di usia muda. Aku ja.. umur dah berapa.. Allah tak bagi rezki lagi.. huhu

ni pon tinggi gak.. ntah la. samada aku ni memang katik or memang diorang ni tinggi-tinggi.. 

kami 5 beradik. 2 lelaki 3 perempuan. muka lain-lain kan ? dan paling comeyy haruslah akuu , kan ? kan ? kan ? Hahahaha ! *panggg !! bunyi penampar kat muka aku *
tengok muka Abah aku tak pakai gigi . HAHAH ! (bahan Abah sendiri  :P )
Selfie beria-ia la hai.. Last skali baru teringat nak beraya..

nampak Abah aku dok tahan gelak ? HAHAH ! Aku ni jenis suka main-main.. so, bila aku nak jadi seyes, memang tak nampak seyes lahh.. kehkeh
Baju raya taun ni.. aku pakai balik ja baju masa adik ipar aku kawen.. cuma.. masa dia kawe.. baju aku tu takde lace.. dah raya.. nak bagi nampak lain la ikit.. aku letak lace.. ok la kan ? dari takde.. huhu !

Settle dok selfie bagai.. niat dihati.. dah puas dah amek gambar.. nak tuka baju la.. nak pakai baju biasa.. panas kottt.. tup, tup Pak Teh aku datang.. haaa.. kira nya ada jugak la tetamu.. lepas tu.. dah berturut-turut sampai malam. Haaa hambek kauuu..

Nak tengok warga emas berselfie ?

Taraaaa !!

Tengok Abah aku.. kunun macho la tu.. dengan gigi tak pakai.. duduk pon atas bantal tu.. sebab sakit..kalau perasan.. butang baju pon tak betul.. kaluittt sangat.. orang datang baru nak pakai baju.. HAHA
family belah aku ni.. memang gila selfie. Mie yang tak berapa suka..layankan ajaaa.. 

Tak kesah dah backround macam mana.. senyum.. tetap senyum..

Ni cerita raya di Perlis. aku sempat puasa 2 hari di Perlis. sempat beraya selama 2 hari jugak. Petang raya ke 2 kitorang dah bertolak balik Kelantan. Sapa kata kat Kelantan raya puasa tak meriah ? Mengarut semuaa tuhh ! Sama meriah jaa dek nonn ! Tambah-tambah pulak rumah mertua aku tu.. memang tak putus orang datang beraya.. phewwww ! carikk nyawaaa.. carik nyawaaa! tapi besttt.. jangan la nak mimpi ko nak diet.. rugiii beb ! macam-macam adaaa ! nak-nak Ayah Cob (Ayah sedara Mie) memang rajinn ke dapur.. rajin buat bbq bagai.. perghh ! makanan semuaaa homemade. nak makan apa.. cakap ja.. nant buat sama-sama..

Gambar ? tu yang aku kata paling rugi.. dok umah mertuaa.. aku cukop mallewww nak bergambar.. ekekekeke ! ntah la.. maybe diorang tak gila selfie or bergambar macam adik beradik aku kottt.. huhuh !

Raya ke berapa ntahh.. Ida roomate aku masa belajar di IKBN Chembong datang beraya. Terima Kasih Ida.. 2 bulan lepas.. dia datang jugak kenduri adik ipar aku.. raya pon datang.. hehehe ! dengan dia ni.. aku tak malu nak bergambar.. sebab dah tau dah.. dia pon memang gila gambar.. Mek Sunezal pon datang.. kami 1 asrama di IKBN Chembong dulu.. Mek Sunezal tu lagiii la.. dia kawan aku panjat pagar masuk asrama ! HAHAH ! penangan badminton punya pasal.. orang suruh masuk asrama awal-awal.. aku dengan Mek Sunezal ni.. balik dari dewan badminton pukul 1 pagi ! dia je yang panjat pagar. aku tak berani.. kang aku panjat pangar, silap-silap menda lain yang koyak kangg.. HAHAHA ! tiap-tiap kali jumpa .. Ida mesti ungkit cita ni.. benciii akuu ! huhhh ! pastu gelak kuat2 kat aku.. haihh ! naseb bek la kenangan.. hahaha !

Sekarang kitorang bertiga dah kawen dah.. Ida ja ada rezki lebih dah ada anak dah dia.. Aku dengan Mek Su masih honeymoon.. 

Selfie sikit. hhahah ! 
Keesokannya.. aku dengan Mie beraya pulak umah Ida.. Sampai jugak la kami di rumah Ida.. banyak kali dia duk ajak.. nak buat macam mana.. tak berkesempatan..

Akhir kata..

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir & Batin.. 

Sopan kan aku ? propaaaa sangattt ! =P

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...