expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

28 October 2014

Rezeki Tak Terjangka (Bukan Cerita Mengandung)

Alhamdulillah...

syukur kepada Allah. tak sangka akan dapat rezeki sebegini.

Alhamdulillah, Mie dapat offer kerja kat Langkawi !! dan kami berduaaa, TAK pernahhh terpikiaq akan hidup di Langkawi ! Allahhuakbar ! cuma, kadang-kadang tu ada la sembang-sembang kosong. berangan-berangan... nak duduk Terengganu ataupon balik kampung Mie, Kelantan. Tak serius.. hanyaaa... SEMBANG - SEMBANG dan BERANGAN - BERANGAN. 

aku rasaa, semua pasangan ada sembang-sembang macam ni kan ? kami berdua, bukan lah berjiwa urban. kami lebih berjiwa kekampungan. hehe ! poyo kan?
Mie akan bertolak ke Langkawi pada 3hb 11 2014 ini. minggu depan. yea.. MINGGU DEPAN ! 

hari ni aku demam. demam-demam aku.. aku gagahkan diri jugak kemas-kemas barang. takot tak sempat. tak pun.. nanti kelam kabut. kiranya.. lagi 3 hari ja lagi Mie g keja kat Shah Alam tu.

Packing baju dulu. barang-barang lain, kemudian.. sikit-sikit lama-lama settle. =p

Bagaimana pula dengan aku? Haha ! kembali pada masa mula-mula kawen.. kami akan berjauhan. Kalau dulu aku travel Kajang - Terengganu. kali ni.. lagi dasatt.. Kajang-Langkawi ! plannyaaa... tidaklahh setiap mingguuu... tapi setiap 2 minggu sekali. dasat tak dasat ar. orang lain g Langkawi setaon sekali pon susah. aku, 2 minggu sekali.. gilosss ! Kenapa Mie yang tak travel? sebabnya, aku yang nak travel ! HAHA ! aku suka travel-travel ni. lagi 1. opkos Mie kena keja lebih masa. company baru. so, kena kerja keras lah. kata dia lagu tu lah. Aku ok je.. asalkan.. tak abaikan aku sudah lah. ekeke ! Sampai bila kami akan berjauhan macam ni? Sampai tiba masa yang sesuai, kami kembali tinggal sebumbung dan terus bermastautin di Langkawi..

Teringat bait-bait lirik lagu 1 Muharam.. 

"hijrah itu pengorbanan !"
"hijrah itu perjuangan"

Betul kata orang, kami belum direzekikan dengan cahayamata, tapi kami dimurahkan rezeki dibahagian lain. Allah sebaik-baik perancang. Syukur.


ok, bye ! =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...