expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

14 January 2015

Setelah 7 tahun.. Bye Miros !

Akhirnya.. aku dah hantar notis peletakan jawatan.
heee !

aku amek masa hampir 6 bulan pikir dan buat keputusan sebelum aku bagi notis.
kenapa aku benti keja??

senang ja.

mengikut suami yang bertugas di Langkawi.

tak tahan kottt.. dok jauh-jauh.. dan.. bukan kah tempat isteri disisi suami? pertama kali pikir, aku rasa sayang sangat nak berhenti. sebabnya.. yea lah.. sekarang aku kerja dalam sektor kerajaan. sapa tak sayang, kan? ramai orang yang nak kerja dalam sektor kerajaan kan? sebab pikir terjamin. sama la. kalau aku kata tak.. tipu la pulak.. tapi pikir balik.. status aku kontrak jek. pastu.. kalau aku pilih nak kerja.. sanggup pulak aku jarang-jarang jumpa suami aku. ishk.. takkan aku pilih duniawi semata?
dalam masa aku pikir-pikir tu.. dalam 50-50 nak benti kerja ke tak tu.. aku nampak status Fb kawan aku.

"duit.. kalau banyak mana pun takkan cukup"

betol jugak. sama la. dlu gaji aku x la macam sekarang. Alhamdulillah, ngam je.. kira macam ckup la. sekarang gaji naik.. ponnn tak cukup jugak. sama la gaji Mie.. sebab pikir ayat tu lahh yang aku bulat tekad berhenti kerja. Alhamdulillah.. Mie mampu sara aku. Lepas ni.. aku tak boleh la belanja macam aku kerja kan?

risau nak berhenti sebab pikir.. macam mana aku nak berbelanja macam sekarang. HAHA ! teruk betul pemikiran. aku pun percaya. rezeki Allah ada di mana-mana. rajin tak rajin jek.. kan?

31 hb Januari last aku di Miros. serius.. tak sangka akhirnya aku yang akan meninggalkan Miros selepas 7 tahun berkhidmat. selama ni.. aku join farewall orang jek. sekarang.. aku yg 'di farewal kan' (maaf ayat rojakkk sangat) Banyak yang aku belajar sebenarnya . dari segi kerjaya, persahabatan, rakan sekerja.. 7 tahun... kalau ade anak. anak dah darjah 1.

sedih pulak aku taip ni. HAHAHA !

masa Mie tanya aku..

"Abang, dapat offer g kerja kat Langkawi, B sanggup tak berhenti kerja? tapi, bila masa B nak berhenti, terpulang la kat B. Abang bagi B masa.. "

"serius??? " air mata dah bertakung. Happy dimurahkan rezeki. sedih meninggalkan kawan-kawan. semestinya h2m

masa tu.. aku terbayang muka Day & Liya !

lepas Mie cakap macam tu.. aku terus whatsapp Day. meleleh terus air mata. yea lah.. aku dengan Day, dari aku datang Kajang bawak toto dengan bantal sebijik, sampai la sekarang aku boleh tidur atas tilam, ada bantal peluk, ada cadar segala.. ( paham tak apa aku nak sampaikan ni? maksud aku.. dari aku susah.. sampai la sekarang.. Alhamdulillah dimurahkan rezeki. )

Liya pulak.. aku selalu dengan dia waktu lunch dan balik kerja. kadang-kadang balik kerja pergi melepak makan sesama. pastu banyak la cerita.

Yang lain pon aku ingat la.. kang ada yang sentap cakap aku tak ingat...

Uyah.. selalu jadi bff bila aku dalam kalangan rakan sekerja. maksud aku dalam Reer la. tengah meeting ke.. apa ke.. memang aku berdua dengan uyah.

Dudud.. selalu ada masa lunch. HAHA ! suka bahan aku.

Rara.. budak kecik ni dah jadi suri rumah tangga dah lama dah.. selalu kalau ada masalah.. memang akan cari kitorang..

Haneem.. walaupun kat dia dah lama tinggalkan Miros.. tetap dihati. dia ni nakal. :p sama macam dudud.. suka bahan aku.

Kak Epah.. selalu bagi nasihat bab agama la. nama pon kakak.

Aku tak tau apa aku nak buat nanti. Cuma aku cakap dekat Mie.. aku nak cuba berniaga online, merangkap suri rumah sepenuh masa dalam masa 6 bulan. Kalau tak berjaya.. aku cari la kerja apa-apa kat Langkawi tu.. banyakk kan kerja kat sana. Janji halal sudeh.

Aku akan ke Langkawi 5hb Februari. 17hb Februari aku akan kembali ke sini. Amek kereta. dan segala barang. sebab masa tu raya cina. Mie cuti panjang. so, tak payah die bazirkan cuti die kan..
Rumah aku? rumah aku dengan Mie amanahkan Day & Seli untuk jagakan umah ni. Saaayang sangat nak bagi sewa. terpulang diorang nak duduk di rumah ni dihari bekerja atau nak melepak terus. barang-barang macam tilam, katil, peti ais, mesin basuh, dapur, meja makan dan barang-barang besar yang lain.. memang kitorang tinggal je. Diorang guna lah.  dan sama-sama jaga lah. cuma bil air , api diorang kene bayar sendiri la. hehehe !

Sekarang kerja pon malas. serius. HAHA ! aku tak tau normal ke tak normal. hehe !



ok, bye ! T_T

4 comments:

maszlina said...

Sedihnya,,huhu..terima kasih sela jadi photographer akak hari tu :)

Shela Abdrohman said...

HEHEH ! terima kasih kak.. sebab percayakan kitorang :)

Hana_Nana said...

byebye seyla..take care kat tempat baru ye..sobsob..

Shela Abdrohman said...

HEHE ! thanks hana.. in shaa Allah.. take care jugakk ! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...