expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

19 March 2015

Kenduri

Hye !
HAHA ! aku tauu.. LAMAAAA aku tak update blog. sekarang ni.. bukan masalah tak daq masa. masalah tak daq mood. ntah la.. rutin aku sebenarnya.. ada ja masa senggang yang memboleh kan aku cerita panjang berjela. tapi biasa lah alasan aku. TAK DAQ MOOD.

nampaknya sekarang dialek bahasa pon dah lain dah. HAHAHA ! biasa lah kann.. masuk kandang kambing mengembek. masuk kandang harimau mengaum. tapi.. selama aku dok Selangor.. aku tak lupa bahasa ibunda aku aihh.. cuma jarang guna.. tu yang dulu bahasa dalam blog ni.. lebih kepala 'pelet kL' . ( orang utara ja paham pekataan ni. )

Aku melalut eh? eh, macam tak biasa. Bukan selalu ka mukadimah panjang, pastu tak daq kena mengena dengan tajuk. kuikuikui !

Sedaq tak sedaq.. 7 tahun aku merantau di negeri orang. ok.. sekarang pon masih merantau. cuma naseb bekk sebelah negeri ja.. selama 7 tahun.. aku agak jaghang balik kampung. melainkan musim perayaan atau cuti lama.. selama 7 tahun tu. aku dah miss banyak kendughi kawan-kawan aku. termasuk lah bff sendighi ! T_T (mintak maaf wan.... ) so, sejak aku jadi sughi ghumah ni.. dan aku tak bersosial, melain kan bersosial dimedia sosial. ( naseb bekk la.. la ni ada whatsapp, fb segala mak nenek.... )

Baghu-baghu ni.. kawan aku panggey makan kenduri dia... kali ni aku kata dalam hati..

'AKU NAK P'

Aku ghasa.. lamaaa kot.. aku tak p makan kendughi... ohh ! sebenaqnya.. masa kendughi aku dulu.. aku ghisau jugak.. kot-kot tak dak oghang mai kendughi aku. Tapi Alhamdulillah... ada jugak yang mai. ya lahh.. banyak kendughi aku tak p...

Kali ni.. sejak dok Langkawi.. memang aku cuba nak memenuhi undangan kendughi kawan-kawan skolah aku. In shaa Allah dengan izin somi...

Haghi ni aku balik Kangaq.. memenuhi undangan perkahwinan schoomate aku. dari darjah 5 sampai laaa... ke tingkatan 5.. sama sekolah.. p dengan bff kuu ! Wan.

cuaca kat Peghleh hangattttt tu jangat cakap lahh.. ya lahh.. negeghi paling panasss di Malaysia okk.. bagi aku.. p makan kendughi... bek panaih.. dari hujan. kalau hujan.. lecah laa.. selut la.. kalau majlis kenduri tu mendung.. untung laa pada emlunya majlis.. tetamu mesti la sukaaa...

ok lah.. takat tu ja aku nak melalut.


Selamat Pengantin Baghu, Aween !


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...