expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

22 April 2015

Feri Penumpang ke Langkawi

Ada tak sesapa yang tak pernah naik feri ke Langkawi?  hehehehe !

entry kali ni rasanya sesuai dibaca untuk orang yang pertama kali. dan pabila gambar ni diambil. ini adalah kali ke dua aku naik feri ! aku baru lagi duk Langkawi. kalau nak tau.. aku peram lama tau gambar-gambar ni. haha ! 

Untuk entry ni, aku dari Jeti Kuah. Harga tiket RM18 untuk dewasa. Kanak-kanak aku tak tau ler. pepaham ler.. orang tak de anak. dok belek rega dewasa je la.. sorry nohh.. tapi yang pasti.. murah sikit la dari tiket dewasa tu.. hihi! oh! rega tiket sama ja . Kuala Perlis - Langkawi Rm18 . Langkawi - Kuala Perlis pon Rm18. jangan pening-pening... 

tak pernah surut orang kat sini

Yang ni pulak pemandangan di kawasan Jetti Kuah.





Mata aku tengok cantik la.. ayaq hijauu.. langit membiruu.. ni baru jeti.. ko bayangkan pulau-pulau kecik sekitar Langkawi ni pulak.. haihhh ! Aku teringin nak pegi Pulau Payar. tak pegi-pegi lagi.. masa x sesuai la lagi. bukan tak sesuai apa.. Mie la busy... 

ni pemandangan kat dalam feri

Besar tau 1 feri ni. boleh bawak beratus orang sekali jalan. jangan risau, setiap tempat duduk ada nombor. kot-kot la risau pasal tempat duduk. Lagi 1, paling awal nak beli tiket.. 1 hari sebelom. hari ni beli esok naik. Aku dengan Mie jenis beli tiket awal. selalunya akan datang balik ke jeti(kalau balik Perlis) 1 hari sebelum balik la. selalu dapat seat depan-depan ja. sampai kan nak tengok tv pon kena langut (mendongak) 


harap serba sedikit dapat membantu .



ok, bye ! =)


update :tiket untuk  kanak-kanak bawah 2 tahun PERCUMA 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...