expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

29 May 2015

Sabah : Lok Kawi Wildlife Park

Lepas tengok-tengok ikan di Aquarium Marine Museum Kota Kinabalu ,

dah tengah hari dah.. so, baru lah kami nak check in. kan dari awal lagi aku cakap.. kitorang percutian bajet ni.. tak de nak duduk hotel ber bintang-bintang. kami menginap di Komplek Sukan Likas. RM50 untuk 1 malam . hekhekhek ! sempoi je kitorang ni bab berjalan. janji tempat tido, ok. lagi pon sekejap ja nak duduk bilik kan... mintak maaf.. bab booking Seli yang settle kan.. dari apa yang dia bagitau.. masa booking kena tengok samada bilik dia available ke tak. macam contoh la.. kalau tetiba ada kejohanan ke lepas tu semua atlit duduk situ.. so, tak dapat la bilik ni dibuka untuk orang awam. bilik dibuka mengikut kekosongan la. erti kata lain.. dari biaq kosong, baik bagi sewa. hikhik. bab bilik aku cerita kemudian. haihh ! banyak hutang nihh... 

Selesai check in dan makan tengah hari di kafe Komlek Sukan Likas, kami bertolak ke Lok Kawi. oh.. sebenarnyaaa. ni lah kali pertama aku dengar nama Lok Kawi. Langkawi tu dah selalu sangattt dah. 

Lok Kawi Wildlife Park

Kan ada aku cakap.. kaki aku sakit kat sini  aduh.. sakit-sakit ni lah banyak berjalan ! memang asek kena tinggal kat belakang je aku ni.. tapi, walaupon kaki aku sakit.. aku gagahi jugak.. cuma muka aku tak berapa nak ada riak teruja sangat la. dan.. aku tak mengeluh pon kat Mie . bukan apa.. punya lamaaa tunggu nak datang holiday.. sekali dah sampai masa aku dok mengeluh plak.. kiranya aku dok jaga mood Mie la.. hikhik ! rugi wooo kalau tetiba nak moody masa holiday nih.. sangatttt ! rugii !

Tiket masuk untuk dewasa RM10 ni untuk warganegara dan bukan warganegara RM20 .

info boleh klik sini 




ni namanya honeymoon berjemaah :p

beratur beli tiket 
dah ghupa ulat tiket jekk aku tengokkk ..

dua orang ni memang rajin tengok map.. tengok jadual.. ok la.. i followwww jerr
orang sakit kaki.. selfie pon macam orang buta ja. tak da perasaan. geng lelaki tak habis-habis dok atoq jadual 
Dah namanya datang zoo.. opkos la banyak binatang kann ?

aku dah tak ingat nama burung ni. Mie kata spesis rare ni..
ni kalau korang tak kenal.. tak tau lah nak cakap apa.. sebab dulu masa sekolah kan selalu nyanyi.. "burunggg kakak tuaaaaaa.. hinggap dijendelaaaa..... "



Aku sikit tak teruja tengok gajah. haha ! sebab dari aku ikut rombongan sekolah sampai la keja.. ada ja lawatan pegi jumpa gajah ni..

aku lagi teruja tengok beruang.. bulu dia nampak lembuiiitt ja,.. gebuuuu ..









Ni feberettt 2 orang ni. aku dengan Seli memang takkk la.. tolong amekkan gambar je..





Ni pon sama. 2 orang ni teruja jugak.. aku bukan apa.. tengok paruh burung ni ponn aku dah seriauuu !!

Nampak muka aku? muka 'layankan je laaaaaa' 
Aku memang selalu dibelakang. sakit kaki oii ! tungguuuu laaaaa

Pusing-pusing dalam ni.. tup tup... oh.. dah petang dah.. dah habis da.. legaaaa la aku ni.. jom la balikkkk.. kaki sakittt ! memang spoil betul time cuti-cuti kaki sakit. nak buat macam mana..dah takdir .. mungkin? hahahah ! pastu baru perasan.. gambar tak banyak kat zoo.. hahaha ! naseb kauuu lahhh !




ok, bye ! =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...