expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

11 January 2016

Al-Fatihah

Semalam. (orang utara kata kemarin..)

dok scroll, scroll, scroll FB tu..

terhenti di status ini..


sebak.

Ni kawan sekolah aku. tak la rapat tapi kenal la. ya la 1 sekolah kan.. 

Bila aku tanya kawan-kawan sekolah yang lain.. baru aku tau.. suami dia meninggal sebab kemalangan. dan dia ada 3 anak ! allahuakbar ! dan kawan aku ni suri rumah ! lagi lajuuu air mata aku... dan baru nak mencari pekerjaan untuk menyara 3 orang anak.. allahh... 

antara sebab wanita bekerja dizaman sekarang aku rasa bila terjadinya situasi sebegini.. 

lepas tu aku tengok kat diri aku sendiri. dok bayangkan kalau jadi kat aku..memang kelam hidup aku.. seriussss! 

malam tadi borak-borak dengan Mie..

Isteri : Yang, kalau B ditempat kawan B tu.. B rasa kelammm duniaaa ! ambik masa nak bangkit.. (lajuuu ayaq mata aku mengalir)

Suami : Kalau Abang dah takde, B duk dengan Mama dengan Ayah, eh.. duduk dengan diorang sampai la B kawen lain.. (Sebak) memang tanggungjawab Mama dengan Ayah sebab Abang mati.. 

meleleh ayaq mata aku.. 

Doa aku, moga kawan aku ni tabah. aku tau.. memang dugaan yang sangat besar. moga dia cepat bangkit. Aku tau dia mampu untuk mengharungi dugaan ni. sebab tu Allah pilih dia... 


Al-fatihah untuk suami kawan aku...

2 comments:

cik hani said...

Ya Allah..semoga dia tabah..
Semoga Allah jugak permudahkan segalanya..

HasnulYakin Mohammed said...

Aduh. Tabahlah hendaknya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...